Žena v modrom sa vracia v kampani Slovenskej sporiteľne, aby podporila víziu lepšej budúcnosti 

Približne 10-tisíc Slovákov a Sloveniek prišlo v marci 1988 na Hviezdoslavove námestie v Bratislave, aby na pokojnom zhromaždení, len so sviečkou v ruke, protestovalo za osobné a náboženské slobody. Vtedajšia moc manifestáciu tvrdo potlačila. Symbolom sa stala mladá žena, ktorá mala na Sviečkovej manifestácii oblečenú modrú bundu. Kvôli nej sa stala viditeľnou a skončila vo väzení. Po 37 rokoch si obliekla svoju bundu opäť. 

„Som žena v modrom a tú bundu mám na sebe aj dnes, pretože vidím budúcnosť v krajších farbách ,“ hovorí Ľudmila Tollarovičová v novom online spote Slovenskej sporiteľne. Najväčšia slovenská banka ho nasadila 25. marca presne v deň 37. výročia Sviečkovej manifestácie.

„Išli sme s holými dlaňami a jediným symbolom bola horiaca svieca. Nešli sme nič demolovať, chceli sme len zabojovať za svoje práva. Chceli sme dať najavo celému svetu, čo sa tu deje. Nielen v kostole tichou modlitbou. Vnímali sme to ako veľkú príležitosť,“ spomína Ľudmila Tollarovičová na marec 1988.

Spotom nadväzuje Slovenská sporiteľňa na kampaň Nadácie Slovenskej sporiteľne Budúcnosť je kľúčová, ktorý nasadila k výročiu Nežnej revolúcie. „Veríme, že Slováci a Slovenky majú budúcnosť vo svojich rukách a ako líder na trhu ich chceme povzbudiť, aby tomu verili aj oni. Ako inak, ako cez príbeh odvážnej ženy, ktorá sa nepoddala a vytrvala v boji za hodnoty, ktorým verila. Zároveň chceme vyjadriť vďaku všetkým tým, ktorým nielen ich osobná budúcnosť, ale aj budúcnosť Slovenska nie je ľahostajná, “ vysvetľuje Dáša Juríková, šéfka Brand Hubu Slovenskej sporiteľne.

Dnes, keď sa Slovensko prepadá v rebríčkoch prosperity a až 60 percent mladých ľudí uvažuje o odchode z krajiny, ide o viac ako aktuálnu výzvu. Ako hovorí aj ikonická žena v modrom: „My sme si museli slobody vybojovať a museli sme za nimi stáť. Ale tá nádej je tu vždy, lebo každá spoločnosť má silných, slušných a čestných ľudí, ktorých pravda vždy zaujímala. A aj keď nemali priestor, tak si ho vytvorili. Pravda a láska zvíťazí nad lžou a nenávisťou a za to sa oplatí bojovať. A je to aj pre našu vlastnú budúcnosť. Lebo každý slušný človek chce, aby jeho deti vyrastali vo férovej spoločnosti. Len musí aj sám priložiť ruku k dielu.“

Kampaňový spot je nasadený na online platformách, youtube a sociálnych sieťach Slovenskej sporiteľne, banka ho podporila aj PR kampaňou formou rozhovoru s Ľudmilou Tollarovičovou na vybraných spravodajských weboch a tiež prostredníctvom vybraných influencerov.

Vizitka kampane:

Klient: Slovenská sporiteľňa
Kreatívna agentúra: DIVINO a Ateliér Pútnici
Creative Directors: Peter Rajčák, Denisa Pajkošová
Strategist: Simona Mištíková 
Art Direction: Denisa Pajkošová
Copywriter: Peter Rajčák
Account Director: Simona Mištíková 
Account Management: Ema Beňová
Produkcia: Trukru Studio 
Postprodukcia: Trukru Studio 
Zvukovýroba: Trukru Studio 
Archívne zábery: Ústav pamäti národa