NajväÄÅ¡ia digitálna banka na Slovensku prináša svojim zamestnancom a zamestnankyniam inováciu, ktorá im zjednoduÅ¡Ã prácu. Bankári budú môcÅ¥ v rámci svojej práce oficiálne využÃvaÅ¥ nástroj umelej inteligencie, vÄaka Äomu môžu venovaÅ¥ viac Äasu kreatÃvnym úlohám, zlepÅ¡ovaniu procesov a poradenstvu.
Slovenská sporiteľÅa sa zaradila medzi popredné európske banky, ktorým sa podarilo zÃskaÅ¥ ChatGPT na použÃvanie v internom prostredÃ. Nejde pritom o rieÅ¡enie, ktoré môže cez webovú platformu využÃvaÅ¥ verejnosÅ¥. Rozdiel medzi verejne dostupnou a internou bankovou apkou je najmä v zabezpeÄenà chatu pred únikom informáciÃ. Informácie, ktoré do zabezpeÄeného chatu zamestnanci vložia, sa neprenášajú nikomu ÄalÅ¡iemu. Dôležité je aj to, že zamestnanci nesmú vkladaÅ¥ do ChatGPT žiadne osobné údaje a ani údaje, ktoré podliehajú obchodnému alebo bankovému tajomstvu alebo povinnosti mlÄanlivosti.
Prvky umelej inteligencie využÃva Slovenská sporiteľÅa dlhodobo, naprÃklad v oblasti bezpeÄnosti Äi ako virtuálnu bankárku Vesnu. Tá momentálne rieÅ¡i až 60 % dopytov klientov, ktoré banke prÃdu cez chat na webe. VÄaka tomu sa pracovnÃci call centra môžu dlhÅ¡ie a komplexnejÅ¡ie venovaÅ¥ zákaznÃkom so zložitejÅ¡Ãmi požiadavkami.
âUmelá inteligencia a jej rozvoj je súÄasÅ¥ou naÅ¡ej budúcnosti a vidÃme v nej veľký potenciál, keÄže môže pomáhaÅ¥ nielen naÅ¡im klientom, zamestnancom ale aj banke samotnej. Odbremenà nás od zbytoÄnej rutinnej práce vo viacerých oblastiach kontaktu s klientom Äi vývoja softvéru. Ľudia sa budú môcÅ¥ venovaÅ¥ viac kreatÃvnym úlohám Äi poradenstvu. KeÄže každá inovácia potrebuje priestor na adaptáciu vo firme, ktorá ju následne poskytuje svojim klientom, rozhodli sme sa sprÃstupniÅ¥ ChatGPT vÅ¡etkým naÅ¡im zamestnancom,â hovorà Milan Hain, Älen predstavenstva Slovenskej sporiteľne zodpovedný za IT a bankové operácie.
Od sprÃstupnenia ChatGPT ako pracovného nástroja si banka sľubuje väÄÅ¡Ã priestor pre klientov. PracovnÃkom banky totiž pomôže s jednoduchÅ¡Ãmi úlohami a dokáže ich odľahÄiÅ¥ od rutinnej práce, ktorú za nich spravà za zlomok Äasu. Pomôže naprÃklad s prekladom, vyhľadávanÃm informáciÃ, gramatikou a zjednoduÅ¡Ã aj prácu s excelom. Dokáže rýchlo vyhľadaÅ¥ klávesové skratky, vysvetliÅ¥ funkcie a pomôcÅ¥ s programovanÃm automatizovaných procesov. VyužÃvanie umelej inteligencie vÅ¡etkými zamestnancami je potvrdenÃm pozÃcie Slovenskej sporiteľne ako inovatÃvneho zamestnávateľa.
ChatGPT od spoloÄnosti OpenAI je trénovaný na veľkom množstve rôznych textových dát. Ide o jeden z najpokroÄilejÅ¡Ãch modelov jazykového spracovania na svete. Je založený na architektúre GPT-3.5 a verejnosti bol predstavený v novembri 2022. Tento nástroj umelej inteligencie dnes využÃvajú stovky milióny ľudà a oÄakáva sa, že OpenAI dosiahne v roku 2024 výnos 1 miliardy dolárov.
Najväčšia digitálna banka na Slovensku prináša svojim zamestnancom a zamestnankyniam inováciu, ktorá im zjednoduší prácu. Bankári budú môcť v rámci svojej práce oficiálne využívať nástroj umelej inteligencie, vďaka čomu môžu venovať viac času kreatívnym úlohám, zlepšovaniu procesov a poradenstvu.
Slovenská sporiteľňa sa zaradila medzi popredné európske banky, ktorým sa podarilo získať ChatGPT na používanie v internom prostredí. Nejde pritom o riešenie, ktoré môže cez webovú platformu využívať verejnosť. Rozdiel medzi verejne dostupnou a internou bankovou apkou je najmä v zabezpečení chatu pred únikom informácií. Informácie, ktoré do zabezpečeného chatu zamestnanci vložia, sa neprenášajú nikomu ďalšiemu. Dôležité je aj to, že zamestnanci nesmú vkladať do ChatGPT žiadne osobné údaje a ani údaje, ktoré podliehajú obchodnému alebo bankovému tajomstvu alebo povinnosti mlčanlivosti.
Prvky umelej inteligencie využíva Slovenská sporiteľňa dlhodobo, napríklad v oblasti bezpečnosti či ako virtuálnu bankárku Vesnu. Tá momentálne rieši až 60 % dopytov klientov, ktoré banke prídu cez chat na webe. Vďaka tomu sa pracovníci call centra môžu dlhšie a komplexnejšie venovať zákazníkom so zložitejšími požiadavkami.
„Umelá inteligencia a jej rozvoj je súčasťou našej budúcnosti a vidíme v nej veľký potenciál, keďže môže pomáhať nielen našim klientom, zamestnancom ale aj banke samotnej. Odbremení nás od zbytočnej rutinnej práce vo viacerých oblastiach kontaktu s klientom či vývoja softvéru. Ľudia sa budú môcť venovať viac kreatívnym úlohám či poradenstvu. Keďže každá inovácia potrebuje priestor na adaptáciu vo firme, ktorá ju následne poskytuje svojim klientom, rozhodli sme sa sprístupniť ChatGPT všetkým našim zamestnancom,“ hovorí Milan Hain, člen predstavenstva Slovenskej sporiteľne zodpovedný za IT a bankové operácie.
Od sprístupnenia ChatGPT ako pracovného nástroja si banka sľubuje väčší priestor pre klientov. Pracovníkom banky totiž pomôže s jednoduchšími úlohami a dokáže ich odľahčiť od rutinnej práce, ktorú za nich spraví za zlomok času. Pomôže napríklad s prekladom, vyhľadávaním informácií, gramatikou a zjednoduší aj prácu s excelom. Dokáže rýchlo vyhľadať klávesové skratky, vysvetliť funkcie a pomôcť s programovaním automatizovaných procesov. Využívanie umelej inteligencie všetkými zamestnancami je potvrdením pozície Slovenskej sporiteľne ako inovatívneho zamestnávateľa.
ChatGPT od spoločnosti OpenAI je trénovaný na veľkom množstve rôznych textových dát. Ide o jeden z najpokročilejších modelov jazykového spracovania na svete. Je založený na architektúre GPT-3.5 a verejnosti bol predstavený v novembri 2022. Tento nástroj umelej inteligencie dnes využívajú stovky milióny ľudí a očakáva sa, že OpenAI dosiahne v roku 2024 výnos 1 miliardy dolárov.