"Aby po Čiernom piatku nezostal nikomu vybielený účet" spustila Slovenská sporiteľňa novú kampaň

Za jediný novembrový deň minieme na internete o tretinu viac peňazí ako v iný priemerný deň v priebehu roka. Počet kyber podvodov však z roka na rok rastie, útočníci využívajú každú nepozornosť svojej obete. Najväčšia digitálna banka preto pokračuje vo svojej tradícii upozorňovať Slovákov a Slovenky na to, aby nepodľahli manipulácii podvodníkov. Kým vlani spustila kampaň pred Vianocami, tento rok sa zamerala na najväčší nákupný sviatok Back Friday.

„Počas Black Friday, iba tohto jedného jediného dňa, minú klienti Slovenskej sporiteľne rádovo okolo päť miliónov eur. Nákupný ošiaľ s nízkymi cenami však trvá v niektorých obchodoch aj niekoľko týždňov. Záleží nám na tom, aby naši klienti a klientky mali svoje peniaze v bezpečí. Preto sme spustili kampaň, ktorou ich upozorňujeme na to, aby si dávali veľký pozor, kde nakupujú a s kým zdieľajú svoje platobné údaje. Aby im po Čiernom piatku nezostal vybielený účet,“ hovorí Dáša Juríková, šéfka Brand Hubu Slovenskej sporiteľne.

Banka nadväzuje na vlaňajšiu kampaň Šťastné a bezpečné Vianoce. „V prípade kybernetickej bezpečnosti našich klientov nejde o jednorazovú akciu. Keďže kybernetickí podvodníci prichádzajú neustále s novými formami podvodov, musíme im byť stále v pätách. Na to však potrebujeme aj spoluprácu ľudí, preto budeme v ich vzdelávaní pokračovať,“ dodáva Dáša Juríková.

V kreatívnom koncepte sa sporiteľňa zamerala na online nakupovanie. Okrem priameho upozorňovania využíva aj formu etického hackingu, keď sa záujemcovia o tovar za veľmi nízke ceny cez tricky bannery prekliknú na micrositu Slovenskej sporiteľne venovanú bezpečnosti. „Ak nakupujúci nevyhodnotí podľa viacerých znakov, ako napríklad gramatické chyby či časová tieseň, že ide o podvodnú ponuku, nepríde o peniaze. Dostane sa na náš web nedajsanachytat.sk, kde nájde užitočné informácie o najčastejších formách podvodov, ako sa im brániť, ako si pomôcť a tiež  test, vďaka ktorému zistí, či by odolali podvodníkom pri ďalších formách podvodu,“ konštatuje Dáša Juríková.

Kreatívny koncept kampane pripravil Ateliér Pútnici s agentúrou Divino. Využívajú slovnú hračku s čiernym piatkom a vybieleným účtom ako upozornenie na to, ako môžu ľudia dopadnúť,ak si nebudú dávať pozor a podľahnú narafičeným podvodom. Kampaň je od 25. novembra nasadená na online platformách (nedajsanachytat.sk) a sociálnych sieťach Slovenskej sporiteľne a na instagrame a facebooku v spolupráci s influencermi PatraBene, Plazboys a Gracioso, aj so zapojením obchodných prevádzok Nay a online banerov. Kampaň je cielená na ľudí, ktorí v súčasnosti využívajú e-commerce už ako hlavný nákupný kanál. 

Vizitka kampane:

Klient: Nadácia Slovenskej sporiteľne
Kreatívna agentúra: DIVINO a Ateliér Pútnici
Creative Directors: Peter Rajčák, Denisa Pajkošová
Strategist: Simona Mištíková 
Art Direction: Denisa Pajkošová
Copywriters: Peter Rajčák, Denisa Pajkošová, Vlasto Mesko, Karin Šprláková 
Account Director: Simona Mištíková
Account Management: Ema Beňová
Mediálna agentúra: Wavemaker Slovakia

Vizitka kampane:

Klient: Nadácia Slovenskej sporiteľne
Kreatívna agentúra: DIVINO a Ateliér Pútnici
Creative Directors: Peter Rajčák, Denisa Pajkošová
Strategist: Simona Mištíková 
Art Direction: Denisa Pajkošová
Copywriters: Peter Rajčák, Denisa Pajkošová, Vlasto Mesko, Karin Šprláková 
Account Director: Simona Mištíková
Account Management: Ema Beňová
Mediálna agentúra: Wavemaker Slovakia