Symbol 17. novembra je stále aktuálny. Pretože #Budúcnosť je kľúčová

Pred 35. rokmi vyšli ľudia do ulíc, aby si vyštrngali slobodu. Zvonenie kľúčmi nás spájalo vtedy a môže nás spojiť aj kedykoľvek v budúcnosti. Pretože #Budúcnosť je kľúčová. Nadácia Slovenskej sporiteľne spustila novú kampaň, ktorou chce podporiť myšlienky 17. novembra a zároveň aj viaceré mimovládne organizácie, vďaka ktorým má demokracia a sloboda šancu prežiť aj v polarizovanej a extrémizujúcej sa spoločnosti.

„Toto zvonenie kľúčmi bolo krásne. Ale nebolo posledné. Keď máte pocit, že vašej slobode opäť odzvonilo...neváhajte zazvoniť. Takto. Pretože zvonenie nás spojilo už pred 35 rokmi... Spája nás dnes… A spojí nás aj kedykoľvek v budúcnosti. Budúcnosť je kľúčová,“  hovoria v  kampaňovom spote Nadácie Slovenskej sporiteľne viaceré osobnosti reprezentujúce neziskový sektor.

Nadácia zároveň darovala 100-tisíc eur na pomoc organizáciám venujúcim sa ochrane slobody. „Tento rok sme sa rozhodli poskytnúť im finančnú pomoc nad rámec pravidelnej podpory, aby mohli pokračovať v ochrane slobody aj napriek sťaženým podmienkam,“ vysvetľuje Barbara Henterová, správkyňa Nadácie Slovenskej sporiteľne. Vo videu vystupujú okrem Barbary Henterovej aj Fedor Blaščák z Nadácie otvorenej spoločnosti, Zuzana Wienk z Bystrín, Michal Piško z Transparency International Slovensko, Veronika Fishbone Vlčková z Nadácie Milana M. Šimečku, Sandra Polovková z Post Bellum, Katarína Batková z Via Iuris a študenti Karina Šprláková a Vlasto Mesko. Tieto mimovládky si tiež rozdelili mimoriadny peňažný dar Nadácie Slovenskej sporiteľne.

Ich činnosť považujeme za veľmi potrebnú v minulosti, dnes aj v budúcnosti. Vďaka nim má demokracia a sloboda šancu prežiť aj v polarizovanej a extrémizujúcej sa spoločnosti,“ vysvetľuje Barbara Henterová. Vďaka týmto organizáciám nezostávajú utajené historické udalosti, pochybenia súdov či zdroje financovania volebných kampaní a politických strán. „Monitorujú stav právneho štátu, transparentnosť v zdravotníctve, priniesli ochranu whistleblowerov, riešia prevenciu radikalizácie spoločnosti. Oceňujú novinárov či obyčajných ľudí, ktorých odvážne činy majú veľkú spoločenskú hodnotu,“ vymenúva Barbara Henterová prínosy mimovládok a dôvody, prečo je dôležité podporiť ich.

Kampaňový spot je od 17. novembra nasadený na online platformách, Youtube a sociálnych sieťach Slovenskej sporiteľne a odznie aj na galavečeri Biela vrana. Práve toto ocenenie spoločensky prínosného a odvážneho občianskeho činu je príkladom dlhoročnej podpory rozvoja občianskej spoločnosti a demokracie, nakoľko je Nadácia Slovenskej sporiteľne jeho partnerom už deviaty rok.

Vizitka kampane:

Klient: Nadácia Slovenskej sporiteľne

Kreatívna agentúra: Divino a Pútnici

Creative Directors: Peter Rajčák, Denisa Pajkošová

Strategist: Simona Mištíková 

Art Direction: Denisa Pajkošová

Copywriters: Peter Rajčák, Denisa Pajkošová, Vlasto Mesko, Karin Šprláková 

Account Director: Simona Mištíková

Account Management: Ema Beňová

Produkcia: Ondrej Synak, Matúš Vlček 

Režisér: Trukru Studio 

Fotograf: Ondrej Synak

Zvukovýroba: Viktor Krivosudský 

Mediálna agentúra: Wavemaker Slovakia

Vizitka kampane:

Klient: Nadácia Slovenskej sporiteľne

Kreatívna agentúra: Divino a Pútnici

Creative Directors: Peter Rajčák, Denisa Pajkošová

Strategist: Simona Mištíková 

Art Direction: Denisa Pajkošová

Copywriters: Peter Rajčák, Denisa Pajkošová, Vlasto Mesko, Karin Šprláková 

Account Director: Simona Mištíková

Account Management: Ema Beňová

Produkcia: Ondrej Synak, Matúš Vlček 

Režisér: Trukru Studio 

Fotograf: Ondrej Synak

Zvukovýroba: Viktor Krivosudský 

Mediálna agentúra: Wavemaker Slovakia