Podnikateľská šou sa od svojho spustenia v Japonsku v roku 2001  vysielala v mnohých krajinách a pod rôznymi názvami, napríklad Dragons' Den, Shark Tank či Lions' Den. Za ten čas sa v nej investovali milióny dolárov do malých biznisov a startupov na celom svete. Na Slovensku sa bude šou volať Jama levova a na obrazovky ju počas jesene prinesie televízia Markíza v spolupráci so Slovenskou sporiteľňou. Dnes už poznáme mená levov, ktorí budú v šou investovať.

Šou Jama levova je zameraná na odvážnych podnikateľov, ktorí sa neboja predstúpiť pred náročných investorov. Ak ich presvedčia, že oni sú tí praví, môžu pre svoj originálny biznis získať nielen peniaze.

„Slovensko potrebuje odvážnych podnikateľov a podnikateľky, ktorí veria v budúcnosť. Ako banka sa dlhodobo snažíme ľudí povzbudzovať a inšpirovať, pretože to je niekedy problém nás, Slovákov, že nám chýba odvaha či sebadôvera. Niektorých levov poznám osobne a ich životný príbeh je tiež výbornou inšpiráciou. Viem, že ako investori budú na podnikateľov tvrdí, ale aj féroví,“ vraví Norbert Hovančák, člen Predstavenstva Slovenskej sporiteľne, ktorý zodpovedá za firemné bankovníctvo.

Predstavujeme päticu nekompromisných investorov:

Tatiana Ondrejková

Spoluzakladateľka a CEO úspešného cestovateľského portálu Pelikan.sk prevádzkuje aj dva medzinárodné e-commerce obchody a patrí medzi najúspešnejšie podnikateľky na Slovensku.

Milan Dubec

Podnikateľ, investor a filantrop, ktorý vlastní a riadi projekty v developmente, online a médiách. Je CEO developerskej spoločnosti Reinoo a zakladateľ viacerých úspešných portálov ako Azet.sk, Aktuality.sk, Pokec.sk, Bistro.sk, Nehnuteľnosti.sk a a spolumajiteľom viacerých ďalších úspešných firiem na Slovensku (Goodreqest, EIV.AI, Zilinak.sk).

Igor Kolla

V roku 1990 založil úspešnú telekomunikačnú spoločnosť Antik Telecom. Jeho podnikateľské aktivity sa neskôr rozšírili aj za hranice Slovenska, najmä do Ázie. Je tiež vizionárom, ktorý stojí za viacerými inovatívnymi projektami.

Juraj Fehervari

Zakladateľ najrýchlejšie rastúcej značky barefoot topánok na svete - Be Lenka. Unikátny produkt, globálny rast a firemná filozofia mu priniesli niekoľko prestížnych ocenení. V roku 2021 pridal do svojho portfólia inovatívnu dizajnovú barefoot značku Barebarics a retailovú sieť PLAN BE.

Igor Rattaj

Úspešný slovenský podnikateľ a akcionár v spoločnosti Tatry Mountain Resorts, najväčší investor v rámci voľnočasových aktivít a turizmu nielen na Slovensku.

Slovenská sporiteľňa sa podpore začínajúcich podnikateľov venujeme dlhé roky a ako jediná banka financuje ich biznis úplne od začiatku. „Ako najväčšej banke na Slovensku nám záleží na úspešnom príbehu krajiny. Jeho súčasťou by malo byť zdravé podnikateľské prostredie. Dlhšiu dobu sme hľadali formát, ktorý by nám pomohol priniesť zaujímavé podnikateľské príbehy širšej verejnosti, a s televíziou Markíza sme našli spoločnú reč, ktorej výsledkom je šou Jama levova. Veríme, že môže prispieť k rozvoju podnikavosti Sloveniek a Slovákov,“ dodáva Dáša Juríková, riaditeľka Brand Hubu Slovenskej sporiteľne.

„Pre tento feel-good formát je mimoriadne dôležitá vysoká kvalita castingu. Záleží nám na čo najväčšom počte investícií, preto sme hľadali nápady a projekty, ktoré budú mať reálnu šancu našich neúprosných investorov presvedčiť, že za to stoja. Diváčky a diváci sa tak môžu tešiť na množstvo naozaj zaujímavých, nevšedných a inovatívnych podnikateľských projektov,“ vysvetľuje Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza.

Princíp šou je jednoduchý. Podnikatelia predstavia svoj nápad či už existujúcu firmu piatim investorom, ktorí do najlepších alebo najzaujímavejších projektov vložia svoje vlastné peniaze a pomôžu im uspieť aj odbornými radami či cennými kontaktmi. Výmenou získajú podiel vo firme. Záujemcovia môžu mať už existujúcu firmu z akéhokoľvek odvetvia alebo len nápad. Môže to byť malý biznis, rodinná firma, aj miliónový startup, ktorý potrebuje silného partnera, aby prerazil vo svete.

Formát Dragons' Den má pôvod v Japonsku, kde ho vymyslela a v roku 2001 prvý raz uviedla na obrazovky Nippon TV. Celosvetovo ho distribuuje spoločnosť Sony Pictures Television a vysielalo sa už viac ako 40 adaptácií pod názvami Shark Tank (USA), Die Höhle der Löwen (Nemecko), Imperiul Leilor (Rumunsko) či Cápák között (Maďarsko). Šou má na konte už viac než 30 ocenení, napríklad v USA získala štyri roky po sebe prestížnu cenu Emmy.